
Rejestratory czasu pracy – System ewidencji czasu pracy
Urządzenia jakimi są rejestratory czasu pracy są niezwykle przydatne do łatwego i skutecznego kontrolowania czasu pracy pracowników. Jest to rozwiązanie, dzięki któremu jest możliwe łatwiejsze zarządzenie swoimi podwładnymi. Informacje na temat rozpoczęcia i zakończenia pracy, długości przerw, spóźnień, nadgodzinach, urlopach będą dostarczane natychmiast i przechowane w systemie.
Jakie są zalety rejestratorów czasu pracy?
- Intuicyjna i prosta obsługa urządzenia
- Łatwiejsze zarządzanie przedsiębiorstwem i kadrami
- Zwiększa wydajność i wpływa na dyscyplinę pracowników
- Minimalizuje błędy
- Pozytywnie wpływa na zaangażowanie pracowników
- Zwiększa reputacje firmy
- Optymalizuje koszty
Jak działają przykładowe rejestratory czasu pracy?
Najczęściej rejestratory czasu pracy składają się z czytnika, który jest umieszczony w ogólnodostępnym miejscu w firmie. Jest to urządzenie, które służy do rejestrowania zdarzeń, daty, godzin, rodzaju zdarzeń itp. Do rejestracji czasu pracy potrzebne są, również specjalne karty zbliżeniowe, w które powinien być wyposażony każdy pracownik. Zamiast zbliżeniowych kart może też być wykorzystywany odcisk palca lub skan twarzy. Można się spotkać, również z takimi rozwiązaniami jak naklejki, breloki na rękę czy opaski identyfikacyjne. Do rejestracji czasu pracy jest, również potrzebne oprogramowanie, które będzie zbierać wszystkie informacji o pracownikach i analizować je.